dilluns, 23 de juny del 2008

Cançoner català: Llença't (Lax'n'Busto)

En aquesta ocasió, el Cançoner Català ha viatjat fins a la capital del Baix Penedès, el Vendrell, per presentar una de les cançons amb més ànims de festa de Lax 'n' Busto. Per una copa és una oda a la festa, a la bogeria, al benestar i a la rauxa.

I és que, en temps on els polítics no deixen d'enfonsar-nos anímicament, la rauxa és la millor medecina i, que consti, no sóc cap farmacèutic, però tinc molt de sentit comú. Per tant, en una data com avui, la Revetlla de Sant Joan, és un bon moment per deslliurar-nos de penes i dolors. Bé cal gaudir la vida de tant en tant, oi?



Per una copa (Lax 'n' Busto)

Sóc a la frontera entre el vici i el cel,
i no entenc i no entenc i no entenc a la gent
que em critica i em mira
quan jo estic aquí fent ambient.

Ones que penetren el meu firmament
que s'encén que s'encén que m'explota la ment.
Un deliri inconscient,
un enigma sens dubte indecent
que acaba al pitjor moment.

Per una copa, un lloc obert.
Per trobar un oasi dins d'aquest desert
donaria cent, potser mil,
potser tot el que tinc.

Tanquen el "garito" i jo amb aquest "colocon"
no em toqueu els collons quan comença "lo" bo.
Democràcia il·legal,
llei perversa, falsa moral.

Visca el president i visca la seva gent
i brindem per la mare del puto porter.
Que els ofeguin a tots en bidons
de mil litres o més
de whisky de "garrafon"

Per una copa, un lloc obert.
Per trobar un oasi dins d'aquest desert
donaria cent, potser mil,
potser tot el que tinc.

Ones que penetren el meu firmament
que s'encén que s'encén que m'explota la ment.
Un deliri inconscient,
un enigma sens dubte indecent.

(un, dos, un - dos - tres!)
Per una copa, un lloc obert.
Per trobar un oasi dins d'aquest desert
donaria cent, potser mil,
potser tot el que tinc. (x2)

Tindràs poder!
Tindràs els punys!
Tindràs governs, però em tindràs a mi!
Evolució! Destitució!
Un pensament que no admet als diferents!

Llibertat del meu cos!
Llibertat de triar "no a la guerra"!
Llibertat de consumició!
Obrim les aixetes de la llibertat!

Per una copa, un lloc obert.
Per seguir la festa fins la fi dels temps
donaria cent, potser mil,
potser tot el que tinc. (x2)

Lèxic:

· Deliri - estat de pertorbació mental caracteritzat per una forta excitació i incoherència en les idees
· Garito (castellanisme. Correcte en la forma "Timba") - En el text, bar de copes.
· Colocon (castellanisme. Correcte en la forma "Borratxera" o "Embriaguesa") - Estat d'embriac, d'excés d'alcohol.
· Perversa - que li agrada el mal, que el fa a gratcient (amb coneixença i voluntat d'allò que es fa)
· Garrafon (castellanisme. Correcte en la forma "Garrafó") - Garrafa petita.
· Aixetes - extrem final d'una canonada que, mitjançant una palanca, permet o no el pas de l'aigua